De Amiga Lore web pagina heeft een interview gehad met Brian van de Peer. Brian praat over het spel Son of Zeus voor de Amiga. Het team achter het spel bestond uit Mick, Brain en Tobias. Ze zijn in de begin negentiger jaren aan het spel begonnen, maar het is nooit afgemaakt. Op dit moment bestaat er alleen nog maar een Amiga Action cover disk demo.
2013-03-08 - 17:02:00 - Week: 10 - Item nummer: 2708 - Categorie: Amiga, Interview
Brian Flanagan werkte tien jaar voor Ocean Software in Manchester. Hij begon bij Ocean in zijn school vakanties. Hij werkte mee aan Operation Wolf en Operation Thunderbolt. Hij werkte ook voor Core Design, Warthog, EA, Nintendo, Wayforward Technologies, Capcom en Namco. Je kan het gehele interview lezen op de C64.com web pagina.
2013-03-01 - 17:10:00 - Week: 9 - Item nummer: 2700 - Categorie: C64, Interview
De Amiga Lore web pagina heeft een interview gehad met Antony Crowther. Antony is begonnen met het maken van spelletjes op zijn school samen met Ben Daglish, Nigel Merryman en Martyn Peverley. Hij heeft gewerkt aan de volgende spellen: Bombuzal, Phobia, Captive, Captain Planet, Knightmare en Liberation.
2013-03-01 - 17:00:00 - Week: 9 - Item nummer: 2695 - Categorie: Amiga, Interview
Thomas H Pedersen ook bekend als Blitz was actief in de Commodore C64 scene van 1984 tot 1991. Thomas was lid van diverse groepen: Danish Duo, Danish Circle, Dominators, Illusion 2016, 2000 A.D. en Photon. Thomas werkte voornamelijk met afbeeldingen: sprites, karakters, fonts in allerlei formaten, logos en volledig scherm afbeeldingen. Je kan het complete interview lezen op de C64.com web pagina.
2013-02-22 - 17:06:00 - Week: 8 - Item nummer: 2687 - Categorie: C64, Interview
De web pagina C64.com heeft weer een aantal interviews toegevoegd. De meest recente interviews zijn: The Overlord van Warriors of the Wasteland. Daw van Triad en Censor Design. Jeff Smart van Bojesoft, German Spreading Service, Triad, Scouse Cracking Group, Elite en het Illegal tijdschrift. Hex van Pixel Developments en Tob van Pixel Developments.
2013-01-25 - 17:14:00 - Week: 4 - Item nummer: 2641 - Categorie: C64, Interview
De Codetapper's web pagina heeft een interview met Dave Semmens gehad. Dave heeft aan vele Amiga spellen gewerkt, een paar voorbeelden zijn: Rainbow Warriors (1989), SAS Combat Simulator (1990), Spellfire The Sorceror (1990), Kid Gloves 2: The Journey Back (1992), The Incredible Crash Dummies (1994) en The Lion King (1995).
2013-01-18 - 17:20:00 - Week: 3 - Item nummer: 2631 - Categorie: Amiga, Interview
De Codetapper's web pagina heeft een interview met Ned Langman gehad. Ned heeft voor vele Amiga spellen het grafische werk gedaan, zoals: Silkworm, Ninja Warriors, Judge Dredd, NARC, SWIV, Saint Dragon, Double Dragon 3, Rod-Land, Big Run en Indy Heat.
2012-12-07 - 17:06:00 - Week: 49 - Item nummer: 2541 - Categorie: Amiga, Interview
Joe Bonar is zijn carrière gestart bij Telecomsoft, later werkte hij voor UBik, Simon Pick en Probe. De spellen waaraan hij heeft gewerkt zijn: BMX, Savage, Tintin on the Moon, Chase HQ 2, Dan Dare 3, Back to the Future 3, Supremacy, North & South, Viz, Alien 3, 3D Pool, Bubble Bobble, Rainbow Islands, Mr Heli, Peter Packrat, Arcade Classic, Beach Buggy Simulator, European 5-a-side, Extirpator, Thrust, Ball, Micro Rhythm en International Speedway.

Allan Shortt is begonnen als computer spelletjes programmeur in 1985. Hij werkte voor Ocean Software, Origin Systems, Malibu Interactive, Time Warner, Candle Light Studios en Platinum Interactive. De spelletjes waaraan hij heeft gewerkt zijn: Yie Ar Kung-Fu II, Mario Bros, Athena, Combat School, Arkanoid II - Revenge of Doh en Terra Cresta.

Interview met Allan Shortt.
2012-12-07 - 17:02:00 - Week: 49 - Item nummer: 2539 - Categorie: Commodore, Interview
De Amiga Lore web pagina heeft een interview gehad met de mensen die het spel Ziriax voor de Amiga hebben ontwikkeld. Erlend Robaye (Rataplan) werkte aan het grafische gedeelte, Peter Verswyvelen (Chatterbox) is de programmeur van het spel en Kim Goossens werkte aan het grafische gedeelte en de animaties. Je kan alle drie de interviews lezen op de Amiga Lore web pagina.
2012-11-30 - 17:20:00 - Week: 48 - Item nummer: 2537 - Categorie: Amiga, Interview
Amigapd heeft een interview gehad met Mathew Carr. Mathew is de ontwikkelaar van het Gravity Beam spel voor de Amiga. Mathew's eerste computer was een Sinclair, maar later stapte hij over naar een Amiga 500. Hij gebruikte AMOS voor de Amiga en DarkBASIC en Blitz Basic voor de PC om zijn spelletjes mee te ontwikkelen. Je kan het gehele interview lezen op de Amigapd web pagina.

De Gravity Beam web pagina.
2012-11-23 - 17:06:00 - Week: 47 - Item nummer: 2519 - Categorie: Amiga, Interview
In aflevering 75 van Triangulation praat Leo Laporte met zijn gast Jonathan Abrams. Jonathan is de oprichter en CEO van Nuzzel, Friendster en HotLinks. In dit interview praat Jonathan over de Commodore PET, C64, start ups en meer.
2012-11-09 - 17:10:00 - Week: 45 - Item nummer: 2496 - Categorie: Commodore, Interview
De Codetapper's web pagina heeft een interview met Marc Djan gehad. Marc was het hoofd van Ocean France, en geeft antwoord op vragen over het bedrijf en waarom er zoveel spellen niet zijn uitgebracht!
2012-11-02 - 17:10:00 - Week: 44 - Item nummer: 2480 - Categorie: Amiga, Interview
De AmigaPD web pagina heeft een interview gehad met Rob Hewitt. Rob is de ontwikkelaar van het Amiga spel Timebomb. Hij werkte ook aan de spellen JetHunt, Coagulus Pairs AGA, Hard Ammo, Skulldriller, Mr.Earth en A-Bomb. Je kan het gehele interview lezen op de AmigaPD web pagina.

De AmigaPD web pagina had ook een interview met het Retroguru team. Retroguru maakte het spel Sqrxz voor de Amiga.

Interview met Retroguru.
2012-11-02 - 17:06:00 - Week: 44 - Item nummer: 2478 - Categorie: Amiga, Interview
De Codetapper's web pagina had een interview met Bobby Earl. Bobby werkte aan Amiga spelletjes in de jaren 90 voor de firma Westwood in Amerika. Voorbeelden zijn: Flip-it, Magnose: Water Carriers from Mars, Total Recall, Hook (voor Ocean software) en Dune 2.
2012-10-26 - 17:14:00 - Week: 43 - Item nummer: 2472 - Categorie: Amiga, Interview
De Amiga Lore web pagina heeft Jonathan Potter geïnterviewd. Jonathan is de bedenker en programmeur van het programma Directory Opus voor de Amiga. Jonathan is gestart met programmeren op de Commodore C64 in 1986. Tegenwoordig werkt hij nog steeds aan Dopus met twee andere ontwikkelaars. Je kan het complete interview lezen op de Amiga Lore web pagina.
2012-10-12 - 17:16:00 - Week: 41 - Item nummer: 2450 - Categorie: Amiga, Interview
Karen Davies werkte vroeger als een grafisch ontwerper voor computer spelletjes. Ze werkte bij: Imagine, Denton Designs, Ocean Software, Special FX en Rage. Een paar voorbeelden van spelletjes waaraan zij heeft gewerkt zijn: Batman the Caped Crusader, Frankie Goes to Hollywood, Hysteria en Short Circuit. Je kan het complete interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-08-24 - 17:10:00 - Week: 34 - Item nummer: 2367 - Categorie: C64, Interview
Je kan een interview met Tero Heikkinen lezen op de Amigapd web pagina. Tero is de ontwikkelaar van het Amiga spel Top Hat Willy. Het spel is een kloon van het spel Jet Set Willy, dat werd gemaakt voor veel 8-bit computers zoals de ZX Spectrum, Commodore 16 en 64, Acorn Electron, MSX etc. In het spel moet je een groot huis opruimen voordat je terug mag naar je slaapkamer.

Top Hat Willy op YouTube.
2012-08-17 - 17:00:00 - Week: 33 - Item nummer: 2349 - Categorie: Amiga, Interview
Kristi is een grafisch kunstenaar en werkte aan vele computer spelletjes vanaf 1989 tot en met 2002. Ze startte haar carrière bij Imagitec Design, en werkte later voor NMS Software, Revolution, Rockstar games en andere. Een paar voorbeelden van spelletjes waaraan Kristi heeft gewerkt zijn: Fiendish Freddy's Big Top 'o Fun, Stratego, Daemonsgate, Mass Destruction en Ramparts. Je kan het gehele interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-07-13 - 17:08:00 - Week: 28 - Item nummer: 2284 - Categorie: C64, Interview
De Amiga Lore web pagina heeft Elton Bird geïnterviewd. Elton Bird, de maker van de top tennis spellen Tennis Champs en Super Tennis Champs verteld over zijn werk aan Amiga spelletjes. Na zijn Amiga periode werkte hij aan spellen voor de Sega, Nintento, Xbox, Playstation, etc. Je kan het complete interview lezen op de Amiga Lore web pagina.
2012-06-15 - 17:06:00 - Week: 24 - Item nummer: 2234 - Categorie: Amiga, Interview
John werkte als programmeur aan spellen voor de Amiga en de Atari ST. Een paar voorbeelden van spellen waar aan hij heeft gewerkt zijn: Silkworm, Ninja Warriors, SWIV, Rodland, Saint Dragon en Indy Heat. Je kan het hele interview lezen op de Codetrappers web pagina.
2012-06-08 - 17:22:00 - Week: 23 - Item nummer: 2229 - Categorie: Amiga, Interview
De web pagina c64.com heeft Arthur van Jole geïnterviewd. Arthur was actief in de Commodore scene van 1985 tot 1988. Hij was een lid van de groepen The Amateurs en Boys Without Brain. Later werkte hij aan spelletje, en maakte het grafische gedeelte van de Commodore C64 spellen Hawkeye, Super Trucker, Flimbo's Quest en Last Ninja 3.
2012-05-25 - 17:02:00 - Week: 21 - Item nummer: 2192 - Categorie: C64, Interview
De Amiga Lore web pagina heeft Steven Day geïnterviewd. Steven ook bekend als STE'86 en STE maakte illustraties voor de Commodore 64 en de Amiga. Spelletjes waaraan hij heeft gewerkt zijn o.a.: Stormtrooper, Fireforce en Prince of Persia. Je kan het complete interview lezen op de Amiga Lore web pagina.
2012-05-18 - 17:14:00 - Week: 20 - Item nummer: 2187 - Categorie: Amiga, Interview
De web pagina c64.com heeft Darren Melbourne geïnterviewd. Darren ontwikkelde spelletjes voor vele computer systemen. Voor de Commodore C64 werkte hij aan Hades Nebula, Blazer, Shinobi, Ninja Warriors, Gemini Wing en Speedball. Tegenwoordig ontwikkeld hij spelletjes voor de Nintendo en de iPhone. Je kan het gehele interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-05-04 - 17:00:00 - Week: 18 - Item nummer: 2152 - Categorie: C64, Interview
De web pagina c64.com heeft een interview gedaan met Allan Elegeert, ook bekend als Mad All. Mad All was actief in de Belgische C64 scene van 1985 tot 1990. Hij was lid van de groepen Commando en Commando Frontier (CFR) en hield zich bezig met het ontwerpen van demo’s en het ruilen van diskettes. Je kan het gehele interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-04-27 - 17:10:00 - Week: 17 - Item nummer: 2145 - Categorie: C64, Interview
De web pagina c64.com heeft Mark II / Crackman geïnterviewd. Crackman, echte naam Darius Zendeh, was actief in de Commodore scene tussen 1980 en 1990. Hij was lid van de Crackman Crew en deed het grafische deel, muziek en programmeer werk. Tegenwoordig werkt hij al programmeur in de gezondheid zorg. Je kan het gehele interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-03-30 - 17:04:00 - Week: 13 - Item nummer: 2094 - Categorie: Commodore, Interview
De web pagina c64.com heeft Jason C. Brooke geïnterviewd. Jason is een computer spel programmeur en een computer componist. Hij startte zijn professionele computer carrière bij Binary Design in Manchester. Hij werkte aan spelletjes zoals 10-pin bowling game Strike, Rasterscan, Bosconian en Inspector Gadget. Je kan het gehele interview lezen op de c64.com web pagina.
2012-02-17 - 17:00:00 - Week: 7 - Item nummer: 2024 - Categorie: C64, Interview
De web pagina C64.com heeft Peter Clarke geïnterviewd. Peter componeerde chip-muziek in de tachtiger jaren voor Ocean Software en andere. Toen Peter zijn eerste C64 kreeg, gebruikte hij die als een spelletjes computer. Maar hij raakte meer en meer geïnteresseerd in de SID chip van de C64. Na het lezen van tijdschriften en het kopen van muziek software heeft hij de vele mysteries van de SID chip ontrafelt. Tegenwoordig schrijft hij in zijn vrije tijd nog steeds muziek, en C64 remixes.
2012-02-03 - 17:18:00 - Week: 5 - Item nummer: 2008 - Categorie: C64, Interview
Gari Biasillo is een spel componist en programmeur. Een paar voorbeelden van zijn muziek zijn Joe Blade en Target Renegade, voorbeelden van zijn spellen zijn Slayer en Shanghai Warriors. Gari Biasillo begon zijn carrière in 1987 bij Interceptor Micros, en hij is nog steeds in de spel industrie werkzaam.
2012-01-20 - 17:06:00 - Week: 3 - Item nummer: 1978 - Categorie: Commodore, Interview
Je kan nu meer dan 180 interviews lezen op de Recollection web pagina. De interviews zijn uit oudere disk magazines en zijn voorzien van een bijbehorende foto. Een paar voorbeelden zijn: Antitrack, Bacchus, Deff, EVS, Gremlin, HCL, iAN CooG, Jeroen Tel, King Fisher, Laxity, Mermaid, Orc, Puterman, Reyn Owehand, Skate, Tristan, Vizz en Zapp. En er worden in de nabije toekomst meer interviews toegevoegd.
2011-12-16 - 17:24:00 - Week: 50 - Item nummer: 1923 - Categorie: Commodore, Interview
Je kan een interview lezen met Pavel Fedin op de Obligement web pagina. Pavel is een van de ontwikkelaars van AROS. AROS is een open source, lichtgewicht en efficiënt desktop operating system, dat compatibel is met AmigaOS 3.1 maar met verbeteringen in vele onderdelen. In thet interview vertelt Pavel over hemzelf, de ontwikkeling van AROS en de toekomst plannen van AROS.

Meer informatie over AROS.
2011-10-28 - 17:37:00 - Week: 43 - Item nummer: 1841 - Categorie: Amiga, Interview
De web page C64.com interviewde Andy Jervis. Andy is een spel ontwikkelaar, en hij heeft spellen gemaakt zoals: Moon Crystals, Deliverance, I-Alien en To Hell and Back. Andy startte zonder enige kennis van het maken van spelletjes. Hij gebruikte Zoom, de machine code monitor, en leerde programmeren door het bestuderen van andermans code. Lees het complete interview op de C64.com web pagina.
2011-09-30 - 16:58:00 - Week: 39 - Item nummer: 1789 - Categorie: Commodore, Interview
Sophia Tong heeft Chris Hülsbeck geïnterviewd. Je kan de video van het interview bekijken op de GameSpot web pagina. Chris startte zijn Carrière vele jaren geleden met het maken van muziek voor computer spelletjes. Een paar voorbeelden van spelletjes waar Chris muziek voor heeft gemaakt zijn: The Great Giana Sisters, Turrican, R-Type, Apidya en M.U.D.S. Zijn meest recente project is muziek voor Star Trek: Infinite Space.
2011-07-15 - 20:36:00 - Week: 28 - Item nummer: 1663 - Categorie: Muziek, Interview
De web pagina C64.com heeft Al Rubin geïnterviewd. Al was een van de spel programmeurs van de firma Datasoft. Hij werkte aan spellen zoals O'Riley's Mine en The Games: Winter Edition voor de Commodore C64. Hij werkte later ook voor de firma's Epyx en Electronic Arts. Ga naar de C64.com web pagina om het hele interview te lezen.
2011-04-22 - 22:56:00 - Week: 16 - Item nummer: 1557 - Categorie: Commodore, Interview
Je kan een interview bekijken van Chuck Peddle, Bil Herd and Jeri Ellsworth. Chuck Peddle praat over het begin van zijn carrière in de elektronica.
2009-10-16 - 20:59:00 - Week: 42 - Item nummer: 1124 - Categorie: Commodore, Interview
De AROS Show heeft Eric Schwartz geïnterviewd. Eric is bekend door zijn animaties op de Amiga. Zijn laatste creatie "Still Alive" wordt besproken maar ook zijn andere projecten.
2008-05-10 - 11:10:00 - Week: 19 - Item nummer: 769 - Categorie: Amiga, Interview
Op de web pagina - The Aros show - staat een interview met de Nederlander Marco van den Heuvel. Marco is een van de ontwikkelaars van VICE. Marco maakt de VICE versies voor de Amiga, MorphOS en AROS systemen.
2007-03-24 - 12:00:00 - Week: 13 - Item nummer: 510 - Categorie: Amiga, Interview
Error: Embedded data could not be displayed.